Luchtdichtheidsmeting: controle op energieverlies en comfort

Een luchtdichtheidsmeting is een test waarmee wordt vastgesteld hoe goed een gebouw is afgesloten tegen ongewenste luchtlekken. Met speciale apparatuur wordt gecontroleerd waar lucht het gebouw binnenkomt of verlaat, wat warmteverlies en tocht veroorzaakt.

Goede luchtdichtheid is cruciaal voor het besparen van energie, het verbeteren van het comfort en het voorkomen van vochtproblemen. Bovendien helpt een luchtdicht gebouw om te voldoen aan strengere bouw- en milieunormen. Door vroegtijdig lekkages op te sporen, kunnen gerichte maatregelen worden genomen om het gebouw beter te isoleren en duurzamer te maken.

Contact opnemen

Voordelen luchtdichtheidsmeting

  • Inzicht in ongewenste luchtlekken en kieren
  • Verbetering van energie-efficiëntie en EPC/BENG-score
  • Lagere energiekosten door minder warmteverlies
  • Betere werking van ventilatie- en verwarmingssystemen
  • Verhoogd comfort en minder tochtklachten
  • Ondersteunt kwaliteitsborging tijdens of na de bouw
Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.